5-8 Dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique Stupers - WaarBenJij.nu 5-8 Dagje Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique Stupers - WaarBenJij.nu

5-8 Dagje Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Augustus 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een dagje Kuala Lumpur begint met.....uitslapen, heerlijk! Afgelopen dagen zijn we zo vroeg steeds moeten opstaan dat dit echt heerlijk is! daarna lekker ontbeten en toen even gekeken wat we vandaag willen zien en doen. In ieder geval de Canpopywalk, winkelen in de mall van Kuala Lumpur met achtbaan, naar Central Market en het spektakel bij de Petronas Towers zien, ben benieuwd of dit allemaal gaat lukken in 1 dag.
Eerst maar eens de boomtoppentocht doen in een klein stukje jungle middenin Kuala Lumpur, heel apart. Omdat het hier zo heet is moet je niet te veel zelf buiten lopen, want dat kost zoveel energie... Maar toch gaan we te voet richting KL Tower, waar dus dit stukje jungle is. Ia nog lastig te vinden, maar na een flinke klim, klotsende oksels en natte ruggen, borsten etc... zijn we dan echt bij het begin van de Canopywalk in Kuala Lumpur. En het is echt de moeite, ondanks het energielevel waarin we verkeren na de tocht hier naartoe!!
Wat bijzonder zeg, een jungle met op de achtergrond de hoge gebouwen van Kuala Lumpur, heel apart. Je loopt hier dus ter hoogte van de boomtoppen, via wiebelende houten bruggen. Flink wat foto s hier gemaakt. helemaal bezweet en sloom gaan we lekker met de taxi terug naar het appartement om even om te kleden ( onze pekskes waren doorweekt van het zweet, echt voor schut!)
Nadat we weer fris waren gingen we richting Berjaya Times Square mall met achtbaan erin. dat hebben we volgens mij niet in Europa een winkelcentrum met achtbaan: daar moesten Dewi en Indy natuurlijk ook even in ( en wij moesten het filmen!) Daarna nog lekker rondgelopen in het winkelcentrum en natuurlijk even langs de Starbucks voor een lekker kofietje.
Zo, dat konden we ook weer afstrepen, tijd voor Central Market, waar dus 100den kleine winkeltjes zijn, leuk om doorheen te lopen. En we hebben hier heerlijk gegeten voor ongeveer 10 euro totaal voor 4 personen ( echt lachen zeg!)
Van te voren niet verwacht dat we alle dingen op ons lijstje vandaag ook echt allemaal konden doen; we hadden per slot van rekening ook al uitgeslapen!
Ondertussen was het al rond 2100 uur en tijd om naar de lichtjes show bij de Petronas Towers te gaan kijken. Echt prachtig was dit; wat een spektakel zagen we onder het genot van een drankje.
Daarna werd het echt tijd om terug te gaan naar ons appartement, want de volgende morgen zou Adam, onze taxi chauffeur ons al tegen 6.15 uur komen ophalen! ( zijn toch geen tijden meer, helaas was onze vlucht verzet naar dit vroege tijdstip! ).
En zo hebben we uiteindelijk toch alle dingen kunnen afstrepen die we van te voren hadden bedacht voor Kuala Lumpur!!